SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
Schema, höstterminen 2020
Måndag
Medelgympa med gummiband
Lekstorpsskolan kl. 19-20
Ledare: Lotta Florin

Tisdag
Tabata
Ljungviksskolan kl.19-20
Ledare: Malin Wernås

Onsdag
Cirkelträning
Ljungviksskolan kl. 18-19
Ledare: Maiki Voigt

NYHET: Rörlighetsträning
Ljungviksskolan kl. 19-20
Ledare: Lena Aldén
Ta gärna med egen matta. Några mattor finns på plats att låna.

Torsdag
Tabata Core
Ljungviksskolan kl. 19-20
Ledare: Janna Chimanskaia Christensen

Söndag
Stationsträning
Ljungviksskolan kl. 18:30-19:30
Ledare: Therese Rydberg


Maxantal deltagare på alla pass: 20 st.

Våra träningspass

Medelpass med gummiband

Varierat pass med en blandning av kondition, styrka och koordination där vi följer musikens takt och dynamik (enkel koreografi). Styrke-delen innehåller inslag av gummiband som ger musklerna en större utmaning. Gummibanden finns på plats och de har olika motstånd. 


Tabata

Intensiv intervall-träning med korta vilopauser. Passet bygger på schematisk träning av olika muskelgrupper som förbättrar både kondition och styrka. 


Tabata Core lägger mer fokus på styrka i mage/rygg/rumpa (bål-träning), och mindre fokus på kondition.

 

Cirkelträning

Funktionell träningsform med betoning på styrka. Träningsmomenten sker stationsvis i form av intervaller. Vi använder vår egen kroppsvikt, vikter eller andra redskap. 


Stationsträning

Crossfit-inspirerat pass som varierar från vecka till vecka. Vi tränar både styrka och kondition med hjälp av redskap och egen kroppsvikt.


Rörlighetsträning

Mjukt pass med fokus på rörlighet i leder och muskler. Vi tränar balans, lätt styrka och stretch.